woensdag 18 december 2013

de laatste weken intern

Na 6 weken begon eindelijk het opbouwen elke week kwam er een therapie bij en ging er een rust moment vanaf. Nu begon het fysiek zware werk want ik moest weer conditie op gaan bouwen, kracht gaan krijgen en dat is niet makkelijk.

Maar we gingen de goede kant op en dat was het belangrijkste en gaf hou vast. Ik zou me eigen leven weer in handen krijgen, dat was mijn motivatie om door te gaan.
De weekenden thuis gingen ook steeds beter, nu ik wat meer mocht doen was het ook leuker want ik kon tenminste nu ook echt iets doen, voelde me niet meer zo alleen als ik thuis was.

De rust die ik had gevonden was heel fijn omdat ik me kon focussen op een ding, me revalidatie. De rest deed er even allemaal niet meer toe.  Ik had nog wel terugvallen als ik teveel deed of teveel van me spieren vroeg dat ze der mee stopte en ik weer even de controle kwijt was, maar daar was ik tegen aan het vechten, dat mocht niet meer gebeuren want ik was immers de baas over mijn eigen lijf.

Het was heel fijn om een paar echte vrienden te hebben in het revalidatie centrum waar ik echt leuke momenten mee heb gehad maar die der ook voor je waren als het even allemaal wat minder ging. Mijn eigen vrienden waren niet in de buurt.
Gelukkig pakte me lijf het snel op, de kracht zat er snel weer in en het opbouwen ging sneller dan verwacht. Ik kreeg steeds meer vrijheid terug wat ik in het begin zo miste, maar het was eigenlijk heel erg vertrouwd geworden. Ik hoefde me activiteiten, dat waren de dingen die je deed als je niet aan het rusten was en geen therapie had aan het doen was. Ik vond het zo raar dat ik niet meer een hele dag had in gepland, want daar had ik 9 of 10 weken mee gewerkt.

In het begin voelde het wel alsof ik weer een stukje vertrouwen verloor, want op die momenten moest ik het zelf doen en zelf de goede keuze maken. Maar gelukkig wende het snel en pakte ik het goed op. Het gaf me juist veel meer vertrouwen want ik kon het ook zonder schema, zelfs dan had ik de macht over me lijf weer terug! Dat was wel het moment dat ik er weer zin in had, ik kon weer kijken naar wat ik wilden gaan doen. Er was weer een toekomst want ik kon het zelf aan! In me koppie ging alles ook steeds beter wat ik had geleerd over mezelf was ik aan het toepassen op het leven. Waarom doe ik die dingen en hoe kan ik dat anders doen om te voorkomen dat…


Ik was hard bezig en me interne periode zat er al bijna op! De tijd ging zo snel maar het was zo leerzaam!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten