donderdag 9 januari 2014

positief


Ook al is het leven met een ‘beperkingen’ op een jonge leeftijd, naja ik denk ook op oudere leeftijd niet altijd makkelijk, ik probeer altijd het positieve in dingen te zien.

Wat ik uit me hele revalidatie en terug blik op het verleden heb geleerd is, geniet van de kleine dingen in het leven.  Je kan altijd wel meer en groter en beter willen maar dat kan niet. Je moet tevreden zijn met het kleine. Ik was altijd iemand die voor mezelf de lat steeds hooger legde wou mezelf bewijzen tegen over mezelf maar ook tegen over vrienden en familie. Tijdens mijn revalidatie ben ik leren waarderen en genieten van de kleine dingen. Ik kan wel kijken naar wat niet gaat of wat moeilijk is maar daar bereik je niks mee. Ik wil juist kijken naar wat wel kan. Probeer de dingen die niet kunnen aan te passen zodat ik die dingen ook een soort van kan doen.

Het is moeilijk voor een buitenstaander die niks van je weet, omdat je van buiten niks ziet. Maar van binnen is er wel wat. Dat kan me heel onzeker maken. Een van de mooiste uitspraken die ik ooit heb gehoord was: mensen zijn niet gehandicapt maar mensen hebben een handicap. Jij bent niet je beperking of je handicap, maar het is een deel van je leven. Ik ben als persoon heel anders dan me beperkingen en dat wil ik laten zien.

Geniet van het leven ook al is het niet hoe je het had verwacht.

hou van jezelf zoals je bent, niemand is normaal.
zolang je van jezelf houd, kan je ook genieten van de dingen die je doet, ook al is het maar iets kleins.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten